Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

söndag 30 september 2007

Bluff & båg

Nu i oktober kommer en bok ut på marknaden som borde vara alla? livsmedelsföretags skräck. Den hemlige kocken skriven av SVD-journalisten Mats-Eric Nilsson. I SVD under veckan var det ett reportage och lite utdrag från boken. Skrämmande! JAG SKALL KÖPA DEN! Jag vill inte gå på vad stora penningstinna företag gör för att blåsa oss konsumenter. Jag skaffar den, läser den och kommer att tipsa er mina trogna läsare om höjdpunkterna, eller kanske lågvattenmärkena. By the way, köp inte balsamvinäger om den inte kostar ca 700kr litern. Annars är det sockerkulör som gör färgen, LURAD! Välj en trevlig rödvinsvinäger istället.

2 kommentarer:

PERNILLA sa...

jag såg honom på nyhetsmorgon i morse. kan inte någon ge honom ett pris, kanske inte nobels fredspris, men han kanske kan få lite stjärnor i guide michelin!

Enzign sa...

Va kul att du skriver om honom och hans bok, jag ska gå på hans föredrag ("den hemlige kocken" om fusket med maten) som är den 31 oktober klockan 18.30 på ABF huset i stan! Säg till om du vill hänga med!Stor kram Carro