Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

fredag 7 september 2007

Gårdagens (och dagens) köttgryta

Att göra en köttgryta till middag kan verkligen vara ett utmärkt sätt att tillbringa lite tid på. Den går bra att förbereda och smakar bara bättre dagen efter. Att göra en större sats och äta till två middagar kräver inte mycket mer jobb.

Jag hade vitkål som jag ville använda i grytan men tyvärr inget recept. Tur att internet finns! Jag sökte på köttgryta, vitkål och recept och detta blev middagen. Köttgryta hette den och kommer att göras igen. Förberedelsen gick till som så att jag slantade morötterna, strimlade vitkålen och skar köttet i strimlor. La in allt i olika påsar och skålar i kylen för att bara slänga ihop när det var dax. Smidigt.


Det blev surdegsbakat idag. Här följer receptet:

...om ett tag


Inga kommentarer: