Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

tisdag 4 september 2007

Pannbiffar

Lina var idag utan mamma eller pappa på Nyponkulla och det gick hur bra som helst. Hon hjälpte Holger att ordna smörgåsar och sedan lekte hon med sin kompis Brita. Mamma kom till lekskolan vid lunch och hämtade.

Bella och Lina var med mormor på eftermiddagen på lekplatsen och rullade runt i sanden. Bella gjorde en vulkan som exploderade på slutet fick vi veta. Dom kom glada och sandiga hem lagom till middagen.


Marie hade bakad bröd och fixat pannbiff, potatis och sås. Marcus insats var att skaffa lingonsylt på konsum - och diska efteråt.


Pannbiffarna var ordentligt prepparerade med vitlök då vi alla har fått oss en släng av dagisförkylningarna som går efter semestrar och skolstarter.


Gott var det!

Marcus


1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad det vattnar i munnen! Jag måste sluta läsa din blogg när jag är hungrig... :)