Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

måndag 3 september 2007

Äta tillsammans

Det är något speciellt med att äta mat tillsammans som familj. Jag har vid flera tillfällen hört visa personer uttrycka följande fras ( och jag tar den på engelska då den svenska översättning inte får samma tyngd):

"Families that eat together, stay together"

Jag hoppas att det är så och märker att vi alla trivs runt middagsbordet på eftermiddagen / kvällen. En god känsla infinner sig, inte bar i magen, utan även inom kökets och hemmets sfär. Även om livet är hektiskt, kan det vara väl investerad tid att sitta ner som familj och äta tillsammans regelbundet.

Marcus


Inga kommentarer: