Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

onsdag 19 september 2007

Onsdagsmiddagen - hit nr 2

Ibland blir de enklaste sakerna så bra. Dagens fiskmiddag är ett exempel på detta. Enkelt, smidigt och rena, barnvänliga smaker.

HEMLIGA FISKPAKET!

Barnfamiljer, smaka på detta namn. När jag talade om för barnen vad vi skulle äta så jublade de. Trots att de aldrig tidigare har ätit detta eller ens visste vad det var. När endast vuxna ska äta så kan man ju hoppa över själva paketinslagningen och bara lägga i en ugnsfast form.


TIPS! Minska ev. på kryddorna. Krydda med andra saker eller lägg till tex purjolök, ärtor, pepparrot, örter osv. Vi serverade med kokta ärtor och knäckebröd. Använd vanligt smör istället för smör- och rapsolja (läs innehållsförteckningen...).


3 kommentarer:

Lina sa...

På tal om absolut ingenting... vad är det för skillnat på bulgur och couscous? Du som vet saker om sånt där...

PERNILLA sa...

Oj vad jag blir glad! Ännu en bloggvän!! Jag blir supersugen på mat när jag ser din blogg! Tack, du är min nya matinspirations-källa!! Ikväll blir det nog vuxenmiddag med räkor framför idol och överbliven chiliconvego till bullen.

PERNILLA sa...

bullen=Julius