Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

lördag 22 september 2007

83 % SKINKA?

Läste i Karin Ahlbergs matkrönika på Aftonbladets hemsida. Hon är störtskön, alltid på konsumenternas sida. Det skrämmande var vad som stod om skivad skinka. Läs det! Nu räcker det alltså inte bara med att köpa färsk kycklingfilé för att själv frysa in istället för vattenfylld redan fryst sådan. Jag måste alltså börja läsa på skinkförpackningarna oxå. Pärsons skinka har 12 ingredienser och innehåller bara 83 % skinka. LÖJLIGT och falskt. En av orsakerna till att jag blir så upprörd och skriver om detta är att jag vill inte att Pärsons ska komma undan med sådana dumheter. Skinka ska vara skinka, PUNKT! För övrigt så är det SCAN som äger Pärsons.

Inga kommentarer: