Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

onsdag 26 september 2007

Citron- & honungskyckling


Dagens middag går snabbt att laga ihop. Stek kycklingfile i smör och krydda med salt och vitpeppar. Därefter smaksätter man med honung och pressad citron. Servera med couscous blandat med kokta ärter och majs. Vitkålssalladen från i måndags hamnade på tallriken tillsammans med tzatsiki. Sehr Schmakhaft!

//Marcus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helena Österlund tips om din mat slussade hit mig. Tänk att man ska hitta släkten på nätet så här! Tack för fantastiska middagstips. Mycket inspirerande... Här kommer tips på världens enklaste och godaste (men liiite dyrare) tomatsås:
Robs himmelska tomatsås
2 msk olivolja
2 skivade vitlöksklyftor
2 burkar minitomater (de är så dyra så jag tar vanliga, väl mogna tomater, skär bort det taggiga i mitten och delar i sisådär lagom stora bitar)
1 köpeplanta färsk basilika (men det går jättebra med sådan man odlar själv, det är mängden och färskheten som är det viktiga:-)
en gnutta socker och kanske lite salt
Värm olja, fräs vitlöken i, lägg i tomater/tomatbitar, koka ihop i minst 5 min (fast det blir godare om man har tid att vänta så det geggar till sig ordentligt), lägg i rivna basilikablad, koka ett par minuter till och njut tillsammans med färsk ostravioli eller gammal hederlig spaghetti!/Hälsningar sysslingen Monica

Anonym sa...

Vilken kul blogg! - Fantastisk mat, härliga bilder & era berättande ord. Söndagsmiddagen ni bjöd på i somras står som oslaget rekord vad det gäller utsökt mat! Enormt generöst av er att bjuda på matupplevelser via Internet. Hoppas att er kommande vecka blir riktigt fin! Kramar Gabriella Häger Hahne