Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

söndag 2 september 2007

Varför ändra ett vinnande koncept?


Ja, så här kan det se ut om man är nostalgisk. I mitt barndomshem var det här en klassisk söndagsmiddag som vi alla njöt av. Fläskkotlett, svampstuvning, potatis (gärna pressad), majs, smörkokta morötter och sallad. De enda uppdateringar jag gjort är att krydda morötterna med lite örtkryddor och lägga i lite avokado i salladen. Gott!


1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh...svampstuvning. Kan inte minnas när jag åt det sist. Om du vill vara snäll någon dag när vi är i Stockholm över julen så är det vår gamla söndagsmat som du ska bjuda på. Eftersom Daniel inte äter svamp så blir det att jag aldrig lagar det :( Jag älskar svamp!