Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

söndag 16 september 2007

Ugnssteka bacon?

Det är så roligt med kommentarer och frågor, det visar att jag inte skriver för ett tomt universum. I'M NOT ALONE! I en kommenter på ett tidigare inlägg så dök frågan upp. VARFÖR UGNSSTEKA BACON? Jag tycker att det är så smart så därför skriver jag ett inlägg bara om detta.

FÖRDELAR MED ATT UGNSSTEKA BACON:

1. Baconet smakar bättre.

2. Man bränner sig inte på sprättande fett.

3. Det spar tid.

4. Det är enklare.

5. Det osar inte lika mycket.


NACKDELAR MED ATT UGNSSTEKA BACON:

0,5. Ugnen måste rengöras (det måste den ju ibland ändå så denna nackdel räknas bara som en halv).

1. Man måste böja sig och kolla så att inte baconet bränns vid (egentligen bara en halv nackdel eftersom det är bra med lite gymnastik, böj knäna inte ryggen).

1,5. Man måste dela baconet i tunnare bitar, det tar en liten stund(oxå en halv nackdel eftersom det ger lite tid för kontemplation eller varför inte de så lätt bortrationaliserade knipövningarna).


SLUTSATS:

5 fördelar / 1,5 nackdelar

NEED I SAY MORE!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Mer än tre gånger så bra alltså... Måste testas!

Anonym sa...

Hahahahahahahahaha. Toppenkul inlägg. Måste så klart testas vid tillfälle. /Jessica på scania