Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

söndag 16 september 2007

SLÄKTMIDDAG

Idag har varit en särskild dag. Marcus föräldrar kom och överraskade min man. (De bor i Köpenhamn). Marcus syster Therese kom igår kväll med make Paul och deras 4 barn (femte på väg). Marcus bror Edward kom oxå igår kväll med sina 2 barn. Tillslut dök min yngsta syster Lina upp under dagen. Mina föräldrar var givetvis med men det är inte speciellt ovanligt eftersom de bor 300 m bort. Vi har njutit av varandras sällskap och naturligtvis god mat.


Menyn för söndagsmiddagen var:

Creamy angel hair pasta with lemon shrimp (använd skalade räkor som värms försiktigt när såsen är helt klar)

Therese mage syns tydligt i bild - en liten Melinda som väntas i december. Ny kusin åt ungarna m a o

Vitlöksfrästa Haricot Verts (eller Harrys kuvert som de kallas i familjen Höglund)

Grönsallad på Therese vis (hon gör den så snyggt, hon bryter salladsbladen istället för att skära dem)


Hembakt honungsbröd (receptet följer efter menyn)


Choklad-cheesecake med jordgubbssås (uteslut kaffet och gör lite mer pajsmulor till botten, det blir lättare då)


Peanutbutter cookies (receptet finns redan på sidan)


1 kommentar:

Helena sa...

Det låter som en både god och rolig släktmiddag med "alla" där.
Och lycka till med allt det nya!!! Anna-Lena var ju hos er idag och skrev på vår släkts "tant-lista" bland annat om era (ja, du är ju trots allt frun!) nya utmaningar. Roligt, roligt. Och som sagt lycka till.
Kram.