Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

onsdag 26 september 2007

Fastfood på Tyskt manér

Jag bodde i Frankfurt i 2 år och lärde mig tycka om de tyska likbleka korvarna som får en något vackrare färg efter att man stekt dom ett tag. Nere på Hauptwasche och Konstapelwasche frodades korvförsäljarna med äkta Bratwurst mit senf und Brötchen. Det sprätte stekfett så deras fingrar såg precis ut som korvarna dom krängde!

Tur att Lidl finns i Sverige så man kan få tag på dessa härligheter billigt. Nu säljer dom ett paket med små senapspåsar som tillbehör. Marie vet efter 11 års äktenskap att jag gärna stoppar i mig denna typ av delikatesser. Inte nog med det, så bakade hon ju igår, något som i alla fall liknade Brötchen.

Jag satte igång att laga middag åt mig och Lina eftersom mamma jobbade och Bella hade ätit hos kompisen. Resultatet ser ni på bilden nedan:


Bella kom hem och satt med 5:ans gångertabell. Jag fick pula i mig 4 korvar eftersom Lina inte var så förtjust i dom likbleka fingrarna. Bella åt passande nog upp den 5:e efter det att 5:öringarna började trilla ner i tabellform. Marie stekte upp ytterligare några salamikorvar (också från Lidl) och vi hade en trevlig liten stund vid middagsbordet.

Lina tog några kort. Hon älskar att fotografera och ibland blir de riktigt bra bilder! Här följer några foton från middagsbordet med omnejd:

//Marcus

Inga kommentarer: