Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

fredag 1 februari 2008

NATTJÄSTA FRUKOSTBULLAR - mera tips

Här kommer flera tips om ett redan bloggat recept. Brödbullarna bakas ut och jäses i kylen under natten eller dagen (många timmar i sträck iaf). Sen sätts de in i ugnen ELLER frysen! När de är färdigfrysta stoppas de i plastpåsar och förvaras tills de kan komma till användning. De kan bakas utan att tinas vilket gör dem till utmärkta bröd att äta till frukost eller kanske middag. Om bröden bakas frysta så öka tiden i ugnen till 12 min.

OBS! Man kan ändra lite i ingredienslistan om man vill, tillsätt russin, solrosfrön eller linfrön. Byt lite av mjölet mot havrekli, grahamsmjöl eller liknande. Be creative!

5 kommentarer:

Marie sa...

Love you Marie

Din Man :O)

Anonym sa...

Hm... Det står att "Marie Karlsson" sa... men det var jag! MARCUS Karlsson. Jag sitter på datorn i källaren och marie bloggar recept på sin dator i köket. Klockan är 22:00 en fredag och det är tyst i huset - ungarna sover och vi surfar...

Marie - I love you. du bakar fantastiskt goda bröd. Jag är glad att jag inte är gluten intolerant!

Marie sa...

Jag med! Att du inte är gluten intolerant alltså. Du är faktiskt väldigt tolerant tycker jag.
Love u 2

Anonym sa...

Hur länge ska vi surfa innan vi har jäst färdigt denna natt??? Skulle inte vi kolla på Stardust i sängen på din dator?

Marie sa...

I'm coming, I'm coming.