Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

måndag 25 februari 2008

Ärtsoppa - hemkokt med köttkorv (också hemmagjord)

Jag har äntligen tagit mig för att koka egen ärtsoppa. Jag har gjort det en gång förut men det var flera år sen. Det är ju faktiskt riktigt gott och så enkelt och billigt. Ärtorna lades i blöt i söndags kväll och måndag morgon la jag alla ingredienser i min fina slow cooker. På eftermiddagen la jag i 2 köttkorvar som fick puttra med tills det var dax att äta. Det kändes riktigt gammeldags och trevligt. Mycket gott var det!

Semlor fick det bli efteråt. Marcus fixade dem så här fint.

2 kommentarer:

Anonym sa...

See HERE

Heliotropen sa...

Jättetack för det fantastiskt goda brödet!