Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

fredag 22 februari 2008

UGNSPANNKAKA MED OST OCH SKINKA

Jag är ju ett stort fan av ugnspannkaka men ibland behöver man vidga sina vyer lite. Här kommer ett recept som är lite annorlunda och mättar bra. Vispa gärna ihop smeten i förväg men tillsätt inte osten och skinkan förren det är dax att laga mat.


UGNSPANNKAKA MED OST OCH SKINKA 4 port 225°

2 dl mjöl
1/2 tsk salt
6 dl mjölk
5 ägg
125-150 g ost, gärna lagrad något
100 g rökt skinka eller kassler
2 msk smör

Vispa ihop smeten. (Låt stå och svälla en stund).

Skär ost och skinka i tärningar. Rör ner.

Smält smöret i långpannan. Häll i smeten och grädda 30-40 min.

Låt vila en liten stund innan serveringen. Gott med sallad till.

Inga kommentarer: