Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

fredag 22 februari 2008

PEPPARKAKSKYCKLING MED RIS & BROCCOLI

Jag längtar inte till julen! Men det hindrar inte att denna snabba kycklingrätt får stå på menyn någon gång ibland.


PEPPARKAKSKYCKLING 4 port

4 kycklingfiléer (eller minska på antalet om de är gigantiska), strimlade
smör & olja
1/2 tsk ingefära
1/2 tsk kanel
1 krm malen kryddnejlika
2 1/2 dl vatten
1/2 hönsbuljongtärning
1/2 dl kinesisk soja
1 msk vinäger
1 msk honung
2 msk mango chutney
1 msk potatismjöl + 2 msk kallt vatten

Fräs kycklingbitarna i smör och olja.

Blanda ner alla ingredienser förutom potatismjölet och 2 msk vatten. Låt puttra ca 5 min. Smaka av såsen.

Rör ut potatismjölet i vattnet och blanda ner det i pannan. Låt koka upp på nytt men bara tills första bubblan syns.

Servera med ris, broccoli och gärna färsk mango.

Inga kommentarer: