Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

fredag 15 februari 2008

SLOW COOKER BEANS (Långkoksbönor)

Detta recept har jag delat med mig av förut fast på engelska. Inga kommentarer dock. Om ni bara visste vad ni går miste om! I veckan lagade jag detta igen och som vi njöt, tyvärr inte Bella, hon led av skeden jag la upp på hennes tallrik. Men Hillevi, barnens mormor som INTE tycker om bönor tog tom en extra portion. Det var extra kul att laga maten i min slow cooker, jag gjorde iordning allt vid 13-tiden, gick på Linas gympa kl 16.30-17.15, kom hem 17.30 och de ljuvaste dofter fanns i vårt hem. Maten var bara att duka fram. Riktig cowboykänsla var det oxå.
Lisas bakade bönor

3 burkar vita bönor i tomatsås
2 pkt bacon
1-1,5 dl brun farin
1,5 dl ketchup
1 tsk Worcestershiresås

Stek bacon i bitar tills enligt dina egna önskemål. Låt fettet rinna av.

Blanda alla ingredienser i en tjockbottnad kastrull eller gryta (som tål ugnsvärme).

Sätt in i ugnen på 125° i 3 timmar eller använd en slow cooker.

Servera med sallad och ett gott bröd.

Inga kommentarer: