Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

fredag 15 februari 2008

ANGELIKAS VEGETARISKA LASAGNE

Vegetarisk lasagne, vad trist och barnen kommer verkligen inte äta, kanske ni tänker. Men där har ni alldeles fel. För en vecka sen åt vi den till middag och dagen efter till lunch. Den är så där riktigt god. Lätt att göra oxå. En del av er känner ju Angelica så om ni vill ha mer specifika instruktioner får ni ta kontakt med henne. Jag gör den bara som hon visade mig en gång men kan ha strulat till det på vägen. Gott är det iaf.
ANGELIKAS? VEGETARISKA LASAGNE 200°

ev. lök
bladspenat (hackad går oxå bra)
smör
salt & vitpeppar
muskot
krossade eller passerade tomater
keso
riven ost
ev. lite mjölk
lasagneplattor (enligt min ödmjuka åsikt är ICAs egna plattor bäst men jag kan ju ha fel)

Sätt ugnen på 200°.

Fräs spenaten i smör i en stekpanna (ev. löken likaså). Krydda med salt, peppar och muskot. Späd med tomatkonserv. Låt puttra en kort stund, smaka av.

Blanda keso, riven ost och kanske lite mjölk, här kan man oxå krydda lite lätt med salt och peppar.

Varva lasagneplattorna med spenatröran och den "vita såsen". Avsluta med såsen.

Grädda i ugnen ca 20-25 min.

Servera helst med sallad och kanske ngt gott bröd.

Inga kommentarer: