Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

torsdag 3 januari 2008

ÄNTLIGEN VARDAG!

Mitt liv är som det ska igen. Hur roligt det än är med jul, bröllop och nyår så är det i vardagen mitt hjärta klappar som bäst. Festmat i all ära, men vem orkar laga och äta den jämt? Inte jag iaf.


Igår satte Bellas matdagar igång igen efter ett långt uppehåll. Hon var så glad och gjorde ett jättebra jobb. Här kommer receptet.

Pestolax med pasta och sallad

laxfilé
salt & peppar
pesto av valfri sort
pasta
sallad av något slag, vi valde kinakål (billigt), gurka och gul paprika

Lägg laxfilén i en ugnsfast form. Salta & peppra. Skeda på pesto och sprid ut den. Sätt in i ugnen i 200° ca 15-20 min beroende på tjockleken på laxen.

Servera med pasta och sallad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Marie! Kul att du är igång o matbloggar efter alla helger! Vilket gottebord ni hade på bröllopsfesten!!!!!!!
Nyss tänkte jag göra laxen med peston, men jag hade tydligen ingen pesto hemma. Det blev salt, peppar, citronsaft o honung på istället och lök, sötpotatis o morötter i bitar runt om. Potatismos med dill i till. Får se hur detta blir...?
/Jessica på scania
http://smultron75.zoomin.se