Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

fredag 25 januari 2008

DET BIDDE INGEN BRÖDBIBEL

Igår blev jag 31 år gammal, nej ung! Jag känner mig trots att det fortfarande är ungt som något äldre. 31 är vuxnare än 30 helt enkelt. Lina säger att jag börjar bli gammal men eftersom jag inte har några gråa hårstrån så tror jag henne inte. Hon säger för övrigt att pappa Marcus börjar dö. Han fyller ju 37 i september. Vi får väl se om han överlever detta;-)

Jag blev överraskad med trevlig frukost på sängen. Min underbara man har en talang för att dekorera och lägga upp maten fint. Så det blev en vacker smörgås, ett glas juice och en tunnskuren fruktsallad. Tjusigt va! Paket fick jag oxå. Bella gav mig ett presentkort på Clas Ohlson precis som jag önskade mig. Av Marcus och Lina fick jag en plattång. Inte för att platta mitt redan spikraka hår utan för att locka det med. Även den var precis vad jag önskade mig. Vackra tulpaner pryder mitt kök eftersom min omtänksamme man valde helt rätt blommor till mig. Vi har ju snart varit gifta i 12 år så han känner mig riktigt bra vid det här laget.

Kvällens firande blev Mammas köttbullar hemma hos mamma. exakt de smaker som jag längtade efter. Mammas köttbullar är helt enkelt bäst. OBS! Inte Mamma Scans utan Mamma Hillevis. En Margaretatårta blev efterrätten. Min snälle man tyckte inte att jag skulle behöva baka min egen tårta så han hade köpt en. Tack Marcus!

Givetvis hade mamma oxå presenter till mig. En digitalvåg som jag redan har hunnit prova. Den funkar mycket bra. En Tripod från OBH Nordica.

The bread bible fick jag inte. Vilken tur att jag har en man som tjänar pengar så att jag kan köpa den själv.

Det är inte så dumt att fylla 31 år ibland.

3 kommentarer:

Heliotropen sa...

Men hur kunde det gå så fel? Med boken alltså.

Grattis i efterskott från alla oss!

Marie sa...

Man tackar.

Jag tror att jag hade önskat mig för många bra saker. Kunde inte få allt, då blir man bortskämd.

Anonym sa...

Grattis! Glad för er blogg. Ni är bra på att skriva på ett sätt så att det blir kul att läsa!!
Spännande med egen jäst!
/J på scania