Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

onsdag 16 januari 2008

Laga bilen


Eftersom Marie är så hängiven spisen och förser oss med god och nyttig mat varje dag så får ju jag dra mitt strå till stacken. Jag hamnar i Garaget! Vi har fn tre bilar varav de två "bästa" är nere för räkningen. Den "sämsta" är den som just nu går bäst. Dom avlöser varandra lite. När jag har lagat den ena - rasar den andra. Det gäller att hålla någon vid liv - alltid! Hölö ligger ju utanför världskartan och enda sättet in är med bil. Nu håller jag på att byta generator och rem. Måste lämna tillbaka "lånebilen" (den tredje som inte funkar) till mina föräldrar. Dom börjar undra... Kvällen som bilden togs gjorde Marie en god sallad med varm kyckling och Haloumi som hon stekte i stekpanna.


Det är ju faktiskt en matblogg och inte en reparationshandbok det här...

Vet ni vad en generator skulle kostat på Mekonomen?!?!?! 4500 kr!!!!! Det kändes på tok för surt att betala så mycket pengar. Men internet är fantastiskt! På Hedemora bilskrot fanns en för 700 kr som gått 14000 mil. Den åker med posten just nu på väg till Hölö :O) Ska ni laga bilen och vill ha billiga delar - kolla då in "Bildelsbasen.se" - ett utmärkt redskap.


Efter noggrann tvätt av händer och okulär besiktning av Marie fick jag sätta mig till bords för att njuta av kyckling och haloumisalladen som hon gjort. Vi åt brödet som finns i bloggen tre inlägg tidigare. Hon tyckte jag var duktig laga och jag tyckte hon var duktig, på att laga - puss puss och så var vi båda glada!

//Marcus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Japp bildelsbasen är toppen! Det måste väl vara OK att bredda en blogg när det faller sig så! :-) Verkar jättebra att ni båda är så bra på att laga!!
Själv bakte jag kanelbullar på fm inspirerad av Maries bakning. Bjöd på jobbet idag till dem som passerade under em. Trevligt!! J

Marie sa...

Jag tyckte det också - synd att jag missade dina bullar ;O) Nu ska vi kojja här. Ha det!

//Marcus