Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

lördag 19 januari 2008

IDYLLEN ÄR TOTAL

Det är bara jag och Lina hemma idag. Jag har bestämt mig för att njuta av det istället för att se det som att NU ÄR MARCUS BORTA OCH FAMILJEN PÅ OLIKA HÅLL IGEN! Bella är inte heller hemma. Det känns lite konstigt, men som sagt, jag gör det bästa av situationen.

Här kommer idyll-listan:

Jag bakar en Devil's chocolate cake. Smeten var supergod och hittills ser allt bra ut i ugnen.

Bo Kaspers sköna låtar ljuder över hela övervåningen.

Lina tittar på Snövit på nedervåningen och äter morot.

Jag har slickat skålen på övervåningen. (Det hon inte vet har hon inte ont av.)

Diskmaskinen är fullproppad med baksaker.

Övervåningen är redan dammsugen/dammsugad?!

Vinden viner om knutarna men vi har ström.

Soffan är bara nästan full med ren tvätt.

Jag ska bara städa 2 toaletter.

Jag ska göra en jättegod sallad med broccoli och blomkål till middagen i morgon. Kan förberedas, idylliskt va?

Det finns säkert fler saker som man kan välja att se som en idyll men detta får räcka för mig just nu. I morgon återkommer jag med kakrapporten.

2 kommentarer:

Heliotropen sa...

Åh, Devils cake är jättegott!

Vi har förresten hittat en blå kofta här som vi tror är Bellas. Kan det stämma?

Marie sa...

Jo, det stämmer - Bella säger att det är hennes. Vi får ta den nästa gång vi ses! Hälsningar Marcus & Bella