Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

söndag 28 oktober 2007

Gräsänkling - Igen!

Det är höstlov och Marie har tagit barnen ner till Göteborg för att hälsa på kusinerna. Men jag har inget höstlov och får snällt sitta här hemma. Men jag har inte varit sysslolös. Idag hade jag som nybliven biskop i Södertälje församling hem ungdommarna på middag med deras ledare. Matbloggen var min räddning då jag scrollade ner till ett recept på en kasslergryta. Till den blev det en sallad, bröd och saft. Otroligt nog blev det lika gott som när Marie lagar mat!

Till efterätt blev det ett bullkalas, också taget från Maries matblogg. Frysen rymmer ju en del av de läckerheter som Marie kokar ihop. Hennes vetelängder var uppskattade. Vi talade lite om viktiga val i livet och det kändes som en lyckad eftermiddag med 12 tonåringar här hemma. Måste erkänna att en viss oro fanns innan med tanke på min kapabla hustrus frånvaro, men det blåste bort. Ungdomarna var hjälpsamma och jag hade varit förutseende med att köpa in rätt ingredienser och i rätt mängd.

Inga kommentarer: