Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

tisdag 16 oktober 2007

Picknick i vardagsrummet

Det är INTE så ambitiöst som det låter. Jag orkade helt enkelt inte diska mer igår (diskmaskinen är sönder). Papptallrikar fick det bli vilket ledde vidare till ett lakan på vardagsrumsgolvet. Lina var överlycklig och packade som besatt ner picknickgrejer i sin lilla korg. Hon har aldrig varit så hjälpsam förut. Passande nog så var maten kall och Lina hjälpte till mycket där oxå. Dessutom så fullkomligt älskade hon maten. Tycker ni inte om tonfisk är nog detta inget för er men bönorna som var i maskeras/döljs fint av tonfisksmaken. Tacoskalen var slut i min matkällare så det fick bli majschips istället. Ett knäckebröd först med röran på för nyttighetens skull. Supergott!!!


Tacos med tonfisk och bönor ca 4-5 port

2 burkar tonfisk
1 1/4 dl créme fraiche
1/2 liten finhackad rödlök eller 1 schalottenlök
1 burk stora vita bönor (eller annan sort)
salt & svartpeppar
sallad, tomat och valfritt bröd till serveringen
gärna morotsstavar oxå

Blanda röran och smaka av med kryddorna. Skär sallad, tomat och morötter. Servera!

Inga kommentarer: