Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

tisdag 9 oktober 2007

Gräsänklingens ode

Ibland får fruar för sig att man måste åka långt för att spara pengar. Marie har dragit med sig några medsystrar här i livet till Ullared för att shoppa loss. Dom sov i stuga och jag har följt bankkontot med spänning under dagen via internet. Dessutom har jag varit förkyld och sängliggande i två dagar. Vad händer med matlagandet då? Jo man får ta till ICA's frysta pizzor och pallra sig ur sängen och sätta på ugnen. Det är dessutom dags att bli frisk tycker jag - det är ingen hit att inte få hålla igång som man är van å göra, men så är det ibland.... Hur som helst så är ICA inte så pjåkiga på pizza.


Receptet är nog företagets hemlighet och vi skulle nog bli nerstängda om vi försökte publicera det här på denna blogg, så jag ska inte försöka ;O) Men här följer dock en beskrivning till eventuella gräsänklingar som ska laga mat till barn och grannbarn:

1. Memorisera instruktionerna somdin fru ger dig
2. Tag ut pizzorna ur frysen
3. Öppna kartongen
4. Läs och följ instruktionen på kartongen
5. Duka
6. Välsigna maten en gång extra...
7. Ät och njut!

Hälsningar

//Marcus, currently: "the lonely"

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihihi, tur att ni får mat i er!!
Hade inte ICAs pizzor funkat hade du väl fått fråga runt på jobbet bland ungkarlarna efter enkla måltidstips. Det finns många höjdare där!! :-)
Krya på dig! J i L1

Anonym sa...

Blev det några fynd på Gekås då?? /nyfiken