Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

måndag 22 oktober 2007

JAG KAN INTE GÖRA EN GOD STEK!

Sanningen är den att jag inte är Mat-Marie No 1. Kanske No 26 eller så. Jag försöker laga stek ibland men den blir aldrig riktigt bra. För det mesta så blir den för torr och seg. Svar ja, igår stektes den till 2° för varmt. Men även när jag steker den lagom länge så blir den trist. Jag tror att felet inte bara är mitt. Köttet kunde nog vara bättre. Jag skulle gjort en köttgryta istället. Det är jag riktigt bra på.

Efterrätten skulle bli en fransk Tarte Tatin. En upp- och nervänd äppelpaj med smält socker i botten. Den smakade gott, inte för sött men gick inte att vända upp på en tallrik som den skulle.

Sammanfattningsvis kan jag bara säga: Två nya recept igår och inget värt att bloggas om eller spara. Surt!

Inga kommentarer: