Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

onsdag 24 oktober 2007

NI MÅSTE PROVA DENNA MATPAJ!!!


Ett nytt recept igen och äntligen en hit. Jag började så smått misströsta över min förmåga som idéspruta. Steken och pajen i söndags blev ju som sagt en miss. I måndags gjorde jag en fransk grönsakssoppa. Inte värt att nämna mer om den. Gårdagens fläskpannkaka blev inte heller den perfekt. Den var för kladdig. Men nu, idag, satt den. En Tacopaj. Receptet säger att den räcker till 4 portioner men man kan säkert vara 6-7 pers. En grönsallad med majs i var som pricken över i. Det som är annorlunda med denna paj är pajskalet som är gjort av sconesdeg. Annorlunda men enkelt, gott och mättande. Funkar utmärkt att göra en vardag, tar inte speciellt mycket tid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

mmmm, ser otroligt smaskigt ut!

Hemma hos sa...

Gjorde den här pajen här om dagen, fast med qournfärs, riktigt god!!