Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

fredag 5 oktober 2007

Klassisk barnvänlig mat + korvtips

Ibland är det så gott med enkel, vanlig mat. Sådan som man åt när man var liten. När jag sa till barnen igår att vi skulle äta korv med stuvade makaroner så jublade de. Men som vanligt så gör jag saker lite på mitt eget sätt.

Scan, släng dig i väggen! Korven är tysk, kommer från Lidl och innehåller väldigt mycket kött. Sen så är den god oxå. Testa gärna. Där finns oxå en tjock korv, typ lunchkorv i paket om 1 kg. Billig och bäst enligt mig och många som smakat den. Min absoluta korvfavorit kommer även den från Lidl. MINISALAMI i paket om 200 g. Dyr som skam men värd sitt pris i guld, ca 125 kr/kg. Mycket god stekt och sedan tas den med kall på picknick eller åka långt i bilen.

Inga kommentarer: