Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

onsdag 3 oktober 2007

Bidrag, bidrag, bidrag

Kjell Lindroos är Sverigekorrespondent för finska public service YLE. Han skriver en artikel om svenskarnas bidragsinställning. Läs det!

I artikeln citerar han sossarnas finanspolitiska talesman, Per Nuder: ”I socialdemokraternas Sverige ska alla ha råd att vara arbetslösa”.

Vilken groda! Han hånar alla som faktiskt sliter för brödfödan. Inte mig för jag jobbar inte (får inga bidrag heller bara för att klargöra), men min man som sliter stenhårt för att försörja oss och göra ett bra jobb. Ja, ja, tur att alliansen sitter vid makten, de måste bara bli bättre på att synas (kanske inte så lätt i ett vänstervridet mediesamhälle).

Inga kommentarer: