Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

tisdag 14 augusti 2007

Jag har fallit!

Nu har det gått långt. Jag hade aldrig tänkt starta en blogg men man ska aldrig säga aldrig. Lite smicker från min yngre syster och vips är jag här. Men jag vet i alla fall att jag har något att komma med. Ingen falsk blygsamhet här inte. JAG ÄR BRA PÅ ATT LAGA MAT! Sådärja. Stora ord att leva upp till. Sanningen är att jag är mat- och recepttokig, en riktig matnörd. Jag älskar att laga mat, läsa recept och planera menyer. Göra veckomenyer är något av det roligaste jag vet. Jag är lättroad, jag vet. Saken är den att jag har så mycket recept och menyer färdiga för användning så det känns ganska egoistiskt att behålla dem bara i familjen. Därav bloggen!

Sakta men säkert kommer här fyllas på med recept på vardagsmat, brödbak, matlagningstips och åsikter om produkter.

Jag tillbringar väldigt mycket tid i mitt nya , alldeles fantastiska kök som min älskade man Marcus har renoverat alldeles själv. Just nu kokar Saltås råris på spisen. Ett jättegott ris, tar lite mycket tid bara så man får vara välplanerad när det står på menyn. För övrigt så älskar jag Saltås produkter, och deras förpackningar är bara ljuvliga. De ser så fina ut på hyllorna i mitt nya skafferi.


3 kommentarer:

Hemma hos sa...

Marie! Va roligt att du har börjat göra det här! Vad du kommer hjälpa oss andra (mig) som är urfattig på recept och tips och kunskap om mat och så. Kul! Kram Carro

Marie sa...

Tack Carro!

Jag hoppas kunna lägga ut goda saker från din repertoar oxå.

Kramar!

Anonym sa...

That is your freaking kitchen!!!??? Are you guys still there in the place you were 3 years ago? That kitchen looks fantastic. Nice work Marcus.

Shawn Hooper