Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

torsdag 30 augusti 2007

Fläskpannkaka

När jag kom hem ikväll efter att ha jobbat över fanns en rund liten form med fläskpannkaka lagom varm ur ugnen. Med lingonsylt till var det en himmelsk kväll för en arbetande och försörjande man. Jag kan diska i det oändliga för dessa godsaker som serveras när man kommer hem på kvällarna. Tänk att livet kan vara såhär bra!
Bilden har inget med dagens glädje att göra - men tidigare glädje beskriver dagens glädje bra!

Marcus



1 kommentar:

Anonym sa...

Du är för härlig Marcus. Maries fläskpankaka är fantastisk men den är himmelsk utan fläsk och äppelmos och allt annat människor får för sig att lägga på.