Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

onsdag 15 augusti 2007

Vecka 32

MÅNDAG:
Ugnsrostade rotfrukter med pestolax, kall sås och sallad
Jordgubbsparfait med rabarber- och jordgubbskompott, gudomligt!
Så här lyxig efterrätt äter vi inte normalt till vardags men vi hade gäster.

TISDAG:
Jag minns faktiskt inte vad vi åt, inte enligt min förberedda meny iallafall.

ONSDAG:
Angelikas vegetariska lasagne med sallad, Angelika var faktiskt här och hjälpte till.
Ålandspannkaka med katrinplommonkräm och vispgrädde (ur Allt om mat)


TORSDAG:
Mezetallrik (ur Matmagasinet)


FREDAG:
Lisa's baked beans med korv, sallad och majsbröd
Fruktsallad och vaniljyoghurt
Två amerikaner bosatta i Sverige var här och uppskattade den amerikanska maten.


LÖRDAG:
Kräftskiva!
Jag hade med en skaldjursröra som åts på bröd, mycket gott. Marcus hade med sig kräftor som han och Lina åt glatt.
Mintchokladpaj, Raspberry-topped lemon pie (Hallon-citron paj) och 2 äppel- och hallonpajer, samt alla andra pajer som de andra gästerna bidrog med.

SÖNDAG:
Kronhjortsfilé som vår gäst Ulrika had med sig (sådana gäster vill jag alltid ha), couscoussallad, 2 kalla såser, sallad och bröd
Ostkaka med sylt och grädde








2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt trevligt syster!
Måste åter igen säga att jag är väldigt imponerad över att du gör detta. Var flitig..det gillar vi :)

Det är bra att du testar alla recept först så jag kan laga det sen. Se till att snabbt få upp receptet på Raspberry-topped lemon pie om det är den jag tror att det är. Fantastisk!!!

Anonym sa...

Jag kom på en sak till, ta lite foton på käket och lägg in. Jag faller ofta på looks...