Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

onsdag 10 november 2010

NYSTART?

Hej mina bloggläsare som inte fått sig något till livs på väldigt länge. Jag tänker inte ursäkta mig.

Jag har länge gått och funderat på om jag ska sluta blogga, sluta skapa recept för andra... När man skriver en blogg, inte som dagbok utan för att faktiskt dela med sig av något arbete man gör så blir det tröstlöst när man nästan inte får någon feedback på sina skapelser eller tips. Jag har känt det som om jag skrev för cyberrymden, och cyberrymden äter inte mat...

Så om ni finns där ute, ni som faktiskt prövar min mat. Behöver och använder ni mina recept eller menyer, eller ska jag lägga ner?

Om jag ska fortsätta behövs det livstecken från er. Kommentarer på mat ni har provat, brödfrågor, sågningar av recept, egna tips. Helt enkelt respons!!!

Vi hörs (hoppas jag).

10 kommentarer:

Helena sa...

Jag både läser och lagar dina recept. Inte alla kanske men väldigt många!!!! Jag är såååå glad för dina idéer. Mina egna har en tendens att ta slut. Och dina veckomatsedlar är fantastiska att få. SÅ fortsätter du blir åtminstone jag glad. ;) (Men jag kan förstå om en bloggläsare inte kan motivera allt blogg-jobbet.;))

Elinor Jensen sa...

Tycker absolut att du ska fortsätta!!
Du kan ju inte sluta nu när jag har hittat din blogg :)

Jiz sa...

Hej!
Jag hittade din blogg för några veckor sedan och har läst många gamla inlägg och med spänning väntat på nya. Än så länge har jag bara provat en maträtt från dig, men jag längtar efter fler! Jag tycker verkligen om din blogg.

Marie sa...

Hej alla snabba svarare!

Vad roligt att höra av er.

Helena, jag gillar ju att dela med mig av recept , tips och veckomatsedlar och gör gärna det jobbet. Bara det används!!! Roligt att du gör det. Jag tycker ju själv att min mat är bra och oftast ganska varierad och smart att tillaga.

Elinor, du som är kock! Du får gärna tipsa mig om recept och ideér. Kul att du hittat hit.

Hej Jiz och välkommen! Kommentera gärna maträtter som du provar, speciellt om du gör ngr ändringar som blir bra. Jag utvecklar gärna mina recept och lägger till fler alternativ för olika slutresultat. Mat är ju levande och förändras hela tiden. Kul med fler läsare!

Anonym sa...

Hej Marie!

Du vet att jag väntar med spänning på nästa inlägg! Heja dig! Jag har ju testat endel av dina recept, och skall bli bättre på att kommentera!

Kram
Sofia

Monica sa...

Och jag uppskattar också dina inlägg! Jag trodde nästan att du hade lagt av, så nu blev jag glatt överraskad! (Dagens tips: Familjen B:s tabbouleh innehåller 3 dl bulgur som kokas med 1/2 tsk salt och 5 dl vatten, tre tärnade tomater, 1 liten finhackad paprika (inte grön, den blir för besk), några kokade sparrishalvor, några matskedar frusen persilja (ska vara bladpersilja, men det hade vi inte), granatäppelkärnor (vi öppnade två granater, men en hel blev nog uppäten innan lunchen eftersom alla äääälskar de där små friska kärnorna), dressing på 1 citrons saft och några matskedar olivolja, flingsalt och grovmalen svartpeppar. Man kan nog ha i gurka också, men någon sådan stod inte att finna här hemma. Till och med Elina som inte gillar varma grönsaker tyckte att det här var gott!

Marie sa...

Hej Sofia och Monica!

Sofia, tack för den jättegoda köttsoppan när vi var och hälsade på er. Det är bra att bli påmind om klassiska rätter som man ibland glömmer bort i alla nya smaker som tränger sig på. Jag ska gräva i frysen, jag tror det finns lite nötkött någonstans.

Monica, vad roligt med tips. Bulgur gillas här mycket bättre än couscous. Vad åt ni till?

Kram på er!

Anja Olergård sa...

Din cheesecake är ett av mina favoritrecept. Så enkel att göra men smakar så rätt!

AL sa...

Hej! Så klart jag läser. Har mkt liten användning för inköpslistan eftersom jag inte använder veckoplaneringen rakt av. Däremot enskilda recept och vardagsinspiration. Dessutom eventuella produktrekommendationer eftersom jag vet att du också har höga krav på både smak och innehåll. Smygfuskade lite trött med Kelda ibland men det har jag helt slutat med på din uppmaning :), nu har vi oftast grädde eller soja/havrealternativ istället.
Restipsen med perfekta resmål för småbarnsföräldrar försökte vi också lägga på minnet.

Marie sa...

Hej Anja och Anna-Linda.

Yes, cheesecake, funkar i alla lägen och svår att misslyckas med.

Kul att mina tips kommer till användning, Anna-Linda. Fast nu bor ni väl i Norge, eller? Svårt med vissa tips då på svenska märken.

Ha det bra alla! Kul att ni kommenterar, jag bir lika glad varje gång en kommentar väntar på moderering.

Marie