Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

tisdag 16 november 2010

HAMBURGARE MED BACONAIOLI

Enligt ett test i någon tidning så vann Tulip kampen om hamburgarna. Jag lyckades tillslut hitta dem på Maxi. De var riktigt fina och goda. Jag köper dem gärna igen, och det mina kära läsare, är ett väldigt ovanligt betyg från mig som ALDRIG köper halvfabrikat. Jag är egentligen inte anti halvfabrikat. Bara när man kan göra maten mycket bättre, godare och billigare själv. Hittills tror jag inta att jag har hittat så många fler bra halvfabrikat. Tipsa mig gärna om ni har några på lut.

Så vidare till receptet:

HAMBURGARE MED BACONAIOLI

valfria hamburgare
hamburgerbröd
valfria tillbehör

VIKTIGAST AV ALLT: BACONAIOLI 2dl

1/2 pkt bacon, finklippt
2 dl majonnäs (Kavli har en tub i kyldisken som jag tycker är bra)
1 vitlöksklyfta, skalad och pressad
lite kajennpeppar

Stek baconbitarna knapriga i en stekpanna. Låt rinna av på hushållspapper. Blanda bacon, majonnäs och pressad vitlök. Smaka av med kajennpeppar (försiktigt, den är ganska stark). Urgott blev betyget här hemma!

2 kommentarer:

Elinor Jensen sa...

Har gjort bacconburgare till middag i dag:)

Kram E

Marie sa...

Bacon rules!

Tack Elinor för all hjälp förra veckan, känns mycket bättre när man kommer igång med projekten. Ibland behöver man bara en spark i baken.
Kram på dig!
Marie