Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

söndag 28 november 2010

IKEA - FÅRSKINNSFÄLLTIPS

Pga en oplanerad barnspya så var jag tvungen att antingen tvätta eller slänga en fårskinnsfäll. På Ikeas fällar står det att man kan handtvätta dem men det kändes inte helt bra. Spya behöver tvättmaskin och inte händer är min filosofi. Så jag satte maskinen på Q (ulltvätt) och 30°. I med ulltvättmedel och så igång. När det var klart tyckte jag inte att den såg riktigt ren ut så jag körde en omgång till. Efter väldigt lång torktid på torkställningen så har jag nu en fäll som är mycket trevligare än de helt utkammade exemplaren på Ikea. Nu är fällen mer som "riktiga" (läs: dyra) fårskinnsfällar. Nu ska jag se till och tvätta de andra Ikeafällarna jag har! Härligt i dessa vintertider.

6 kommentarer:

Jiz sa...

Blir nyfiken på var du bor (om du nu vill avslöja det). Själv bor jag i Södertälje och det verkar ju som om du bor i närheten.

Marie sa...

Hölö!

Elinor Jensen sa...

Låter ju jätte bra Marie.
Tack för tipset, kan behöva prövas :)

Heliotropen sa...

Annars kunde du ju åka och köpa nya på Ikea och passa på att recensera deras julbord ...

AL sa...

Det upptäckte vi också förra året! (av samma anledning kan tilläggas....)

Marie sa...

Hej på er alla glada kommetatorer!
Roligt med så mycket respons.

Elinor, slit det med hälsan, tipset alltså!

Heli, mamma har kollat deras prissänkta fårskinnsfällar och de är mycket mindre, så nej tack. Julburdprovning hade varit kul, fast jag är ju inte så bra bedömmare. Jag äter inte sill, lutfisk eller janssons frestelse. Du får helt enkelt åka dit och testa själv...

Anna Linda, vissa saker är universiella (som barnspyor på icke tvättbara material).