Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

torsdag 11 november 2010

SMULPAJ MED SKINKA OCH BROCCOLI

Arla har ett gott recept på sin hemsida. Hela familjen slukade pajen, ingen tvekan alls trots att det var en helt ny maträtt för dem.

Som vanligt gör jag små förändringar eftersom det brukar behövas... (ni får förändra i mina recept, göra dem till era egna liksom). Matlagningsgrädden bytte jag ut till vanlig. Smulpajen blandade jag ihop i min matberedare, jag gillar inte att kladda med fingrarna så mycket.

Om man vill förbereda pajen så blandar man ihop äggstanningen, skär upp skinkan, förkokar broccolin, blandar ihop pajdegen och förvarar allt i kylen tills man vill tillaga hela härligheten. Gör man detta så går pajen snabbt att laga. Sallad till är ett måste.

Variera pajen går alldeles utmärkt. Ta bort skinkan och lägg i paprika och tex purjolök för en vegetarisk variant. Lägg i fler olika grönsaker, smaka av med fetaost eller ädelost om man gillar sådant. Experimentera!

1 kommentar:

Anonym sa...

Den var god!
//Marcus