Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

tisdag 3 augusti 2010

Släktträff



Släktträff i Burträsk har varit toppen! Kusinen Ulf bokade sju stugor på en camping i Burträsk och där fanns allt som vi behövde. Bad, fiske, stora ytor för brännboll, fotboll, frisbee etc. I Burträsk tillverkas Västerbottenosten och endast i Burträsk. Givetvis gjordes ett besök på ostens hus där vi fick en föreläsning kring historien bakom hur Västerbottensosten kom till tack vare Ulrica Eleonoras "misstag" eller vad man nu ska kalla det för. Provsmaka fick vi också göra. Pizzerian i stan hade givetvis osten på sina pizzor istället för den vanliga pizzaost som finns på alla andra pizzahak i Sverige. Det gav en ny smakdimension till pizzan.

Vi åt för övrigt god mat tillsammans och gladdes åt alla uppdateringar och speciellt åt möjligheten att besöka Skråmträsk där allt hade sitt ursprung. Min far, faster och deras kusin som nu äger gården berättade en massa spännande historier när vi vandrade runt. Fick dessutom veta att Burk-Curt som dog förra året är 3 mening till min pappa. Han lämnade några miljoner efter sig.

Sitter nu i fjällen i en liten röd stuga och har fått ordning på bluetoothuppkopplingen och skriver detta blogginlägg. Barnen har tokroligt tillsammans. Igår kollade vi lerlavinen från i våras och där gick en fjällbäck som ungarna utmanade trots risken för att bli totalt sönderbitna av mygg. Kallt var det säkert också, men kul hade dom.

//Marcus

Inga kommentarer: