Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

tisdag 3 november 2009

LYXIG HALLONYOGHURT

I söndags var jag och 2 barn förkylda. Men jag ville inte hoppa över efterrätten trots att orken tröt. En snilleblixt och 5 minuter senare stod resultatet i kylen och väntade på att middagen skulle ta slut.

LYXIG HALLONYOGHURT ca 4 port

ca 200 g hallon
2 1/2 dl vispgrädde
1/2-1 dl florsocker
1 msk vaniljsocker (OBS! Inte vanillinsocker.)
ca 3 dl turkisk/grekisk yoghurt

Tina hallonen om de är frysta men låt dem inte bli helt upptinade, då blir de så mosiga.

Vispa grädden med florsocker och vaniljsocker.

Rör försiktigt ihop den vispade grädden och yoghurten. När det är helt blandat så vänds nästan alla hallon ner.

Häll upp i en fin glasskål och strö hallonen över eller lägg upp direkt i vackra glas. Förvaras övertäckt i kylen tills yoghurten ska avnjutas.

Inga kommentarer: