Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

tisdag 1 december 2009

VILDJÄSTBULLAR


Jag älskar bullar men bakar det inte så ofta. Säkert känner många av er igen er. Jag tror inte att detta inlägg kommer ändra på det för det här var så där överambitöst som jag ibland kan göra det.

Jag har just nu en flaska vildjäst i kylen. Den lockar mig att prova nya brödrecept och i förra veckan även bullar. De blev fantastiska. Degen är ju som vanligt när den är gjord på vildjäst, alldeles, alldeles underbar... Bullarna höll sig saftiga i flera dagar utan att frysas. Bulldegen var inte lika torr i munnen. Då gör jag ändå väldigt bra vanliga bullar. Men dessa blev bättre! Mycket bättre! Recept kommer snart så håll till godo med en lockande bild. (Om ni kommer på besök kan ni få smaka, jag har ngr påsar kvar i frysen.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

När får jag komma? *dreglar ohjälpligt*

/Heli

jenny sa...

Hej Marie!
Jag blev väldigt nyfiken på detta recept och även på hur mycket du använder när det gäller din vildjäst?
Skulle vara väldigt tacksam för svar tänkte baka bullar till min födelsedag på fredag o dina bullar ser så goda ut =)
Om du vill kan du gärna skicka det till min mail.
jennyschrenckh@yahoo.se
Mvh Jenny