Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

fredag 21 december 2007

Nu är det jul igen!


Ikväll har vi klätt granen och då infinner sig direkt en välbekant julkänsla. Man vill bara dra ner på belysningen och mysa. Nu fattas bara paketen som vi slog in igårkväll. I det närmaste kommer vi laga en hiskelig massa mat för att uppfylla alla ösnkemål från familjen som kommer på besök med början i morgon kväll. Bella fyller dessutom år och skall firas i morgon! Det kommer bli roligt och intensivt att hinna med allt.

Som lök på laxen spydde Lina i morse och har skickat kalla kårar längst ryggraden på oss andra. Vi försatte oss i karantän idag så att vi inte smittar ner andra blivande julfirare med den fruktade vinterkräksjukan. Men det blev bara en "suring" - fast hon har inte varit riktigt kry. Kände själv av att magen inte var i sitt rätta jag under eftermiddagen. Kände mig även tung i skallen och trött, så det är någon lindrig variant som gått runt. Marie berättade att ungarna runtomkring har erfarit liknande upplevelser som snabbt gått över. Vi hoppas på att faran är över eftersom alla är på benen!

Till lunch stoppade vi i oss fluffliga ungspankakor med skivad banan och lönnsirap. Mums!


God Jul!

//Marcus

ps. det kommer mera jul snart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin gran!!! Blogga på! God jul från J på scania