Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

måndag 31 december 2007

Jossan & Nick gifter sig - dag 2 -Maten


Efter vigseln igår så ska det partajas med en större skara vänner och dagen innebar förberedelser för kvällens fest. Marie, som ni kanske redan gissat var djupt engagerad i maten och har planerat i flera månader vad som skulle finnas på menyn. Vi hade inhandlat det mesta av maten och nu idag skulle allt produceras och levereras i tid till festen.

Själv så var jag hennes allt i allo som åkte runt och skaffade små detaljer som saknades eller som i ett fall "vissnat" sedan inköpet. Jag tycker även om att lägga upp maten snyggt på fat och dekorera. Allt flöt på bra under dagen och även om en viss stress infann sig innan festen drog igång.

Här följer bilder på kreationerna som uppskattades av gästerna

Varmrökt lax
Rökt lammfiol
Rostbiff med tillhörande potatisgratängFransk lantpaté
Ölkorv och ost med krasseGräslök och saffransaioli
Rotsellerisallad
Oliver med fetaost

Inga kommentarer: