Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

söndag 13 juli 2008

Äntligen en diskmaskin!

Så kom den till slut. Diskmaskinen med standardmått. Igår åkte vi och lämnade tillbaka XXL varianten till en normal variant på Mediamarkt vid Heron city. På vägen stannade vi på Bauhaus och jag lämnade tillbaka en del oanvänt material och dessutom nyttjade jag deras 12% prisgaranti om man hittar en billigare motsvarighet hos konkurrenter. Jag köpte värmegolv för en tid sedan och fann samma märke för en 100-lapp mindre på K-Rauta. 12% blev då till 495 kr tillbaka! Inte illa för att man dubbelkollar ibland.

Väl hemma med 1000 kr tillbaka i fickan och en diskmaskin som äntligen passar/funkar så kändes livet riktigt bra. Marie och barnen har varit i Göteborg en vecka och kom hem senare på eftermiddagen och det kändes skönt att få visa att allt var på plats.

Semestern har börjat och vi kommer ta var dag som den kommer - ska bli riktigt skönt! Vi funderar på att åka runt Vättern och utforska nya platser, samt eventuellt att jag och Lina åker till fjälls några dagar. Skiner solen lär det bli en hel del bad och picknickkorgar. Hoppas att ni alla får en skön sommar och semester!

PS. Elgiganten klarade av att återföra min kontanter för maskin nr 1 ;O)

//Marcus

Inga kommentarer: