Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

fredag 10 december 2010

MINA BÄSTA BROWNIES

Det här är fantastiskt goda brownies, ganska mörka. Billiga eftersom de är gjorda på kakao. Man kan alltså alltid ha alla ingredienser hemma! Smeten är farligt god...

MINA BÄSTA BROWNIES

225 g smör
6 dl socker, farin eller råsocker
4 ägg
3 3/4 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
2 dl kakao (helst Icas egna, bäst i test)
1 tsk salt

Sätt ugnen på 175°. Lägg bakplåtspapper i en ugnsform (ca 20x30 cm), hela vägen upp på kanterna.

Smält smöret i en ganska stor kastrull. Ta bort från värmen. Rör ner sockret och ett ägg i taget. Blanda rejält med en vanlig visp.

I en liten bunke blandar du de torra ingredienserna och rör sedan ner dem i smörblandningen.

Häll upp i formen och grädda ca 35 min. Om du skakar pannan försiktigt så ska kakan ha stannat i mitten.

God ljummen men även avsvalnad och kall.

1 kommentar:

Hemma hos sa...

Mm mm mm! Gjorde den här godingen i veckan! Jocke tyckte att den var riktigt god men aningens mörk, men inte jag! Riktigt god var den! Tack för det!