Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

onsdag 8 december 2010

KYCKLINGCURRY MED GRÖNSAKER

Väldigt god kycklingcurry som känns extra nyttig pga grönsakerna i.

KYCKLINGCURRY MED GRÖNSAKER 4 port

400 g kycklingfilé, strimlad
1 lök, hackad
smör
curry efter smak (jag tar 1-2 msk)
200 g vitkål, savojkål eller spetskål, strimlad
1 dl vatten
1 hönsbuljongtärning
rivet skal och saft av 1/2 citron
2 dl creme fraiche
1 syrligt äpple, skalat och tärnat
ca 2 dl ärtor
salt & svartpeppar
dill, färsk eller fryst

Fräs kyckling, lök och curry i smör. Rör ner kålen efter en liten stund. Fräs ngr minuter. Späd med vattnet och blanda i buljong, citron och creme fraiche. Låt puttra ca 5 min. Blanda i äpple och ärtor och puttra ca 5 min till. Smaka av med salt, peppar och dill. Servera med ris eller färskpotatis.

Inga kommentarer: