Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

onsdag 24 september 2008

KÖTTDAGS

Nu är det dags igen. Kött ska beställas från Åby gård. I maj var jag där och skrev även ett inlägg om hur bra allt var. Nu i efterhand kan jag helt klart hålla med mig själv. Jag har använt en massa kött och blivit lika imponerad varje gång. Köttfärsen är alldeles fantastisk, köttbullarna blir jättebra. Det är min mall för köttfärs, om köttbullarna blir bra så är köttfärsen bra. De smakar också suveränt. Det har oxå varit jätteskönt att inte behöva köpa kött på 6 månader. När jag handlade i maj så beräknade jag att det nog skulle räcka till oktober och det har det gjort. Jag har en del kvar men det kommer användas mer av nu när hösten verkligen är här.

24/10 klockan 15-18 tänkte jag beställa utlämning. Om det är några andra som är intresserade så kunde vi kanske göra en grej av det. Kolla gärna på hemsidan och hör av er till mig om ni vill följa med. Jag har 3 platser i min bil. Men är vi många så kan vi ju åka flera bilar. Resan blir ju billigare om vi delar på kostnaden. Sen kanske några inte vill köpa så mycket kött utan hellre delar med någon annan. Alla sätt är bra utom de dåliga.

1 kommentar:

AL sa...

Hej Marie,
Både jag och min mamma har tänkt åka till Åby men det blev lite kort framförhållning denna gången. Om jag skulle få till det hör jag av mig och ser om det finns platser kvar.