Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

söndag 21 september 2008

Då och nu

Nu har vi bott i Hölö i över fyra år och har stötvis renoverat vårat hem. Det drygaste var köket (obs även roligaste). Med köket följde även hallen med vilket har legat i träda eftersom det blev lite orkeslöst i ett år efter att köket vart klart. I somras kom jag igång igen, och har igen, stötvis, renoverat fast med kortare intervall.

När Marie var i USA passade man ju på som pappaledig att försöka nyttja dom där stunderna när Matilda sov, eller när Lina och Bella tog hand om den minsta för att få till dom där sista detaljerna. Nu kan man börja se resultatet av mina svettdroppar...

När vi flyttade in såg hallen ut så här:

Plastmattan i grönt är från '73. Tapeterna revs ner och dörrar samt dörrfoder målades om. Taket revs ner och upp med downlight boxar för takspottar. Upp med nytt tak, taklister, återställare på väggarna som målades i två kullörer. Nytt parkettgolv som går igenom hela övervåningen och slutligen lister som tillverkades av råplan i olika dimensioner med hjälp av en överhandsfräs, slippapper och vit oljefärg.

Resultatet blev följande:

Obs! Arbetet har pågått i snart två år, så detta var som sagt inget jag vispade fram på en långhelg när Marie var i USA. Listerna kom upp under dessa dagar (det brukar ju vara lister som tar längst tid att få upp). Det känns skönt att kunna se slutet i tunneln! Marie var nöjd när hon kom hem:O)

//Marcus

4 kommentarer:

Heliotropen sa...

Åh, vad fint det blev!

Egoistiska mamman sa...

Najs att ha fått fixat. Det ser väldigt fint och fräscht ut. Du är duktig du Marcus.

Monica sa...

Snyggt! Det där med lister känner vi till...

PERNILLA sa...

men varför behöll ni inte den fantastiska plafonden i taket? verkar som de förra ägarna hade en viss förkärlek för lila.