Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

söndag 14 september 2008

Gräsänkling

Nu har hon åkt. Till USA. Hon tog några väninnor, bilen, pengarna och stack!

Hittills har allt gått bra. Men det är en omställning att bli "hemmafrun" i huset för en vecka. I natt så följde INTE Matilda Maries instruktioner om 100 ml välling runt 3 tiden. Det blev totalt 300 ml vid två tillfällen för att det skulle bli ett hyfsat sovklimat på övervåningen. Dessutom är hon genomförkyld och ser ut att ha åkt på vattenkoppor...

Igår när dom åkte till Arlanda sov vi alla. Men Louie tog lite bilder när Marie kom för att plocka upp hans hustru Angelika och vännen Matilda Malm. Här är en länk till sprudlande glada kvinnor på väg. Jag delar Louie's känslor som beskrivs där!

Det visade sig att det dessutom var min födelsedag igår vilket jag hade glömt bort. Marie och Lina firade mig kvällen innan med bakad potatis och räkröra - och en tårta som dom köpt. På morgonen, efter att Marie åkt, kom Lina (4 år) med frukost på sängen enligt mammas instruktioner. Hon kom kånkande på en tallrik Corn flakes och jordgubbsfil väl balanserat proportionsmässigt. Jag blev riktigt överraskad, för hittills har jag alltid tagit fram frukosten då hon har svårt att nå vissa saker.

Bella var hos vännen Moa och senare på kvällen när jag hämtade fick vi en mycket god middag. Fläskfile med ris och kantarellsås - minns inte när jag åt kantareller senast, men det var fantastiskt gott! Tack Pär och Kristina!

Idag, söndag blir det middag hos Mormor och Morfar, så har jag tur blir det inte så mycket matlagning kanske ;O)

Vi hoppas på ett inlägg från New York! - Pernilla (väninna #4) har en dator med sig och en kamera. Marie skulle se om det gick att få in i ett redan späckat schema. Jag tror dom kommer ha fantastiskt roligt tillsammans!

//Marcus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv! Det var trevligt att du ville stanna en stund.

Men du var hittar jag länken till de sprudlande glada kvinnorna?

/K - konfunderad internetanvändare.

Marie sa...

Hej!

Klicka på texten "sprudlande glada kvinnor" och skrolla ner i bloggen som du kommer till så finns ett inlägg som heter "Wife in New York".

Annars om den inte funkar så prova på länken "det Goda Livet" till höger (två ovanför "Heliotropen" och skrolla på samma sätt).

//Marcus