Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

lördag 9 augusti 2008

Gulaschsoppa


När vi är i fjällen turas vi om att laga middag vilket innebär att när man är en stor familj behöver man inte laga mat så ofta. När det väl var min tur hade jag införskaffat mig Gulsachsoppa på burk (Von Lidl's). Till detta serverade jag gröna och svarta oliver, inlagd vitlök och jalopenos. Grekiskt bröd passade utmärkt till soppan som fick sig en klick crème fraishe och gräslök.


Då jag gick på Chalmers mellan 1994 och 2000 fanns en restaurang på Gibraltargatan som serverade denna rätt på just detta sätt för ynka 20 kr till oss fattiga studenter, så för min del blev det inte bara gott utan även en flash-back tillbaka till studentlivet!

//Marcus

Inga kommentarer: