Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

söndag 10 augusti 2008

FARLIGA BAKVERK

Igår slog vi på stort. Marcus renoverade för fullt och jag ville uppmuntra honom. Doughnuts fick det bli. Dubbel sats som vanligt när jag bakar något. Jag tror att det blev mellan 70 och 80 st. Farligt goda var de.


Receptet hittade jag på Allrecipes.com. För övrigt en väldigt bra matsajt. Crispy and Creamy Doughnuts hette de och hade fått fantastiska recensioner av ca 300 vanliga människor med vanliga kök. För er som helst inte bakar efter amerikanska recept med amerikanska mått så kommer snart en översättning här.

Varmt var det men inte svårt



Den vita glasyren var godast, alltså får ni bara det receptet.

Inga kommentarer: