Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

fredag 16 november 2007

Tacofisk - Bellas nya favvo

Vi i Sverige äter för lite fisk. Livsmedelsverket rekommenderar fisk 3 gånger/vecka. Så väldigt duktig är inte jag men i onsdags var det dax för fisk igen. Arlas förra broschyr Vardagsmat fick bestämma vilken fiskrätt som skulle serveras. Lite förändringar blev det förstås.


Tacofisk (nästan som Arlas) 4 port

400-500g sej eller annan fiskfilé
0,5-1 tsk salt
2,5 dl grädde och mjölk, blandat i valfria proportioner
0,5 dl tacosås
2,5 dl riven ost, jag tog mozzarella
cornflakes eller tortillachips

Tina fisken. Salta filéerna och vik dem dubbla om de är tunna. Lägg i en smord ugnsform.

Blanda gräddmjölk, tacosås och riven ost i en skål. Häll över fisken. Strö över cornflakes eller krossade tortillachips och sätt in i ugnen på 225° ca 25 min.

Servera med sallad med majs i och ris eller potatis.

Inga kommentarer: