Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

söndag 3 januari 2010

Mellandagar i Göteborg

Vi åkte till Göteborg under mellandagarna och hade semester - vi gjorde egentligen ingenting under några dagar. Mina föräldrars hus stod tomt och vi installerade oss. Lina lekte med kusinen, vi gjorde några riktiga fynd på rean (flera stycken 70%:are på reapriset!), lagade minimalt med mat utan gick ut med min syster och hennes familj två kvällar och åt. Det blev Amerikainfluerat bägge kvällarna då syrrans man är Jänkare. Här en stek på Texas Longhorn vid Heden.





Matilda passar på när mamma inte tittar på. Ska sanningen fram så har hon druckit ur glas sedan ett år tillbaka och har nog aldrig spillt ännu (man måste få skryta om sina barn). Här är glaset nog lite väl stort ändå...

Det blev kallt och klart. Vi drog till Tjolöholm på en utflykt med Lina och kusinen och beundrade sagoslottet som ligger vackert beläget vid havet norr om Åsa. Det var bitande kallt, men fantastiskt vackert med det speciella eftermiddagsljuset från en nedgående sol. Jag gillar vackra miljöer!




Nyårsafton blev också sådär lagom - vi åt lite räkor, krabba och hummer. Man ska handla precis innan dom stänger på nyårsafton och se lite tveksam ut vid fiskdisken. Det blev 70% rabatt på krabban och hummern! Vi spelade Wii sköt raketer och avslutade kvällen med en ostbricka.

På fredagen kände jag mig lite stressad över att vi hade det så lungt och skönt, så jag ville hem och jobba lite på huset. Vi fick jobba oss genom en mindre snöstorm hela vägen hem, men hem kom vi. Har nu snickrat en skohylla i hallen - det har nu slutat "klia i fingrarna", skönt!

//Marcus

Inga kommentarer: